Portefeuille: Evenementen

In Breda bieden we ruimte aan evenementen. Dit zorgt ervoor dat mensen in onze stad willen wonen en onze stad graag bezoeken. Naast het centrum worden er in onze wijken en dorpen door vrijwilligers ook mooie evenementen georganiseerd, waardoor het ook daar bruist.

Actiepunten

• Wij kiezen er nadrukkelijk voor om met bruisende evenementen onze stad in beweging te houden. We bieden daarom de ruimte aan kleine en grote evenementen en kijken daarbij ook naar nieuwe locaties.
  • We proberen de overlast bij evenementen tot een minimum te beperken.
  • Juist evenementenorganisatoren die lef tonen en op bijzondere locaties organiseren moeten we omarmen.
  • Voor de kleinere vrijwilligersorganisaties komt extra hulp vanuit de gemeente. We richten op het stadskantoor een ‘loket buurtevenementen’ in.
  • Het moet makkelijker worden om een vergunning niet voor één jaar, maar voor een periode van meerdere jaren aan te vragen.

Bekijk alle portefeuilles