Raadsvragen over rellen NAC – Willem II

Datum: 23 december 2023

Wat gisteren een prachtige voetbalavond had moeten worden, is helaas niet zo uitgepakt. Ondanks prachtige sfeeracties van o.a. de Breda Loco’s en Stichting Vak G ging het na de wedstrijd toch weer mis. Zo zijn er meerdere politieagenten gewond geraakt bij de rellen. Als Bredase VVD blijven wij ons altijd inzetten voor normalisatie binnen supportersbeleid, maar dit soort momenten helpen in dat proces niet mee. Hierom gaat onze fractievoorzitter Martijn Meeuwissen vragen stellen aan het College.

Volgens de burgemeester is dit gedrag na de wedstrijd namelijk voornamelijk veroorzaakt door mensen met een stadionverbod. Wat ons betreft verdienen deze mensen geen plek ín, en rond, het Rat Verlegh Stadion. Als Bredase VVD vinden we dat de trouwe NAC-supporters niet de dupe moeten zijn van het gedrag van enkele raddraaiers.

We vragen aan het College hoe zij kijken naar gisteravond en op welke wijze deze relschoppers aangepakt kunnen worden. Wat de Bredase VVD betreft wordt hiervoor de (digitale) meldplicht ingezet en wordt de schade verhaald op de daders.

Als Bredase VVD staan we pal voor onze hulpverleners, en voor het Avondje NAC. Hopelijk kunnen met gerichte maatregelen deze relschoppers hard aangepakt worden en blijft het Avondje NAC voor iedereen mooi.

Stel ons jouw vraag